Nuffnang Ads

Tuesday, July 24, 2012

Salam Ramadhan..

Assalamu'alaikum...

Wah, lamanye tak menulis kat sini.. Dah sebulan lebih! Cepatnye masa berlalu.. Dah masuk bulan puasa pun.. Alhamdulillah, Allah masih bagi peluang kat kita utk sama2 berpuasa pada tahun ni.. Masih diberi kesempatan utk memperbaiki kekurangan diri dan memperbanyakkan amalan.. Mana tahu, tahun depan Allah dah jemput kita kembali kepada-Nya? Sy teringat cerita dr En. Suami tentang seorang arwah yg bekerja di tempatnya.. Dlm conversation terakhir antara arwah dgn En. Suami, arwah ada berkata, "Tak sabarnya nak tunggu Ramadhan tahun ni.." Menitis air mata sy.. Allah lebih sayangkan dia.. Arwah tak sempat merasai Ramadhan yg dirinduinya itu.. Sesungguhnya, sbgai manusia, kita hanya merancang, Allah yg menentukan segala-galanya.. Semoga Allah menempatkan arwah di kalangan org2 yg beriman..

Utk peringatan kpd kita yg masih bernafas di bumi Allah ini.. Hargailah sisa hidup kita yg masih tinggal.. Semuanya dipinjamkan kpd kita.. Bersyukurlah.. Jadikanlah Ramadhan kali ini permulaan yg terbaik utk kita lebih mendekatkan diri kpd Allah.. Siapa tahu, ini mungkin Ramadhan kita yg terakhir..

Sesungguhnya, Islam itu indah.. Ramadhan itu pun indah.. Setiap kali bila berada dlm bulan Ramadhan, sy dpt rasakan suatu kelainan.. Suatu ketenangan.. Kalau dulu masa kecik2, bila tau je dah masuk bulan puasa, seronok sgt sbb tau raya dah dekat.. =) Masa tu memanglah tersangat rajin tolong Mak buat kuih raya kat dapur.. Ayah pulak siap bagi motivation lg.. 1 hari puasa = RM 1.. Banyak tu! =) Miss those good old days..

Tp, sekarang, bila dah besar, pengertian seronok tu pun dah berubah.. Fikiran pun dah bertambah matang.. Dan yg paling penting, kita sepatutnya lebih menghayati erti puasa itu sendiri.. Hikmah dan manfaatnya.. Kemudian, akan terlihatlah the beauty of Ramadhan.. So, gunakanlah masa sebulan ini sebaik-baiknya ye?!

Anyway, I would like to share this special video with you, Muslims n Non-Muslims.. A colleague of mine sent me this n I put in Opick song, Ramadhan Tiba, to bring in the Ramadhan mood in all of u! Hope u'll enjoy it.. =)

Last but not least... Salam Ramadhan from me, Nurul Azzura..

video


p/s: Selamat berpuasa ye kawan2?! (^_-)v



2 comments :

  1. Slmt berpuasa to you too Nurul and Syakir.So true ..semua orang ada nostalgic memories of fasting while growing up...and they are all sweet ones with parents and sibblings.Hope one day you'll have beautiful memories of it too being mom....mak long.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak long, so nice of u to drop by.. =)
      tq for your doa.. nurul pun harap macam tu.. mak long balik raya penang tak tahun ni?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...